torsdag 22 mars 2012

Testpilot

Genom Smartson och Findus har jag fått möjlighet att testa och utvärdera "Findus grönsaker perfekta till..." Här kommer mitt betyg på produkten

Idag testade vi "Grönsaker perfekta till pasta", däremot hade vi inte dom till pasta utan som tillbehör, till kött och ugns-stekta potatis. Vi skulle egentligen ha testat Rotsaker perfekta till soppa och gryta, men den var slut i affären. I denna blandning fanns sugar snap peas, broccoli, grillad zucchini, grillad paprika, körsbärstomater och kronärtskocka.

Smaken var god (saltade, pepprade och stekte i lite olivolja, smaksatt med citron) Däremot tyckte jag inte alls att dom blev krispiga, utan ganska mjuka och vattniga, och jag fick hälla ut vätska från stekpannan några gånger under tillagningen. Misstänker att det är zucchinin och kronärtskockan, som gjorde att det vattnade sig. Jag fick även fräsa dem längre, än de 6-8 minuter som anges på påsen, då inte alla grönsaker var helt varma i mitten.

 Namnet på produkten, får ett minus av mig, då jag tycker det begränsar köparen vad man ska ha produkten till. Alla blandningar passar bra till vilken mat som helst, och inte enbart till fisk, kyckling, pasta etc. Jag tror att många människor, kanske oerfarna i köket, aldrig kommer att testa exempelvis "Grönsaker perfekta till fisk" om de inte gillar fisk, eftersom att namnet på produkten begränsar dom, men detta är naturligtvis bara ett antagande från min sida.

Plus för den fina blandningen av grönsaker och för smaken, men minus för det andra. Jag ger produkten en svag 3:a av 5 möjliga. Det hade kunnat bli något bra, men nådde inte riktigt fram. Jag har svårt att tro att denna produkt kommer att bli långvarig i Findus sortiment.

/Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar